Behandlingsprosess

Tørking

Bilen kjøres inn og tørkes hvis den er våt. Den løftes opp og det blir plassert store slanger inn i hjulkassene og under bilen. I slangene blir det så tilført varmluft med godt trykk, og bilen tørkes raskt. Stor kapasitet på tørka.

Rengjøring

Kjøretøyet blir så rengjort ved hjelp av kraftig trykkluft. Vi bruker ikke vann til rengjøring. Skulle det være litt støv og lignende igjen etter rengjøring, så blir dette mettet med olje og vil ikke påvirke behandlingen på noen måte. Deksler under bilen blir demontert. Plast-innerskjermer blir demontert ved valg av hovedpakka. Alternativt jobber vi bak dem med spesialutstyr.

Hulrom

Hulrom blir så behandlet. Innvendig i kanaler og rammer (på rammebiler) benyttes slanger med 360 graders dyser som trekkes gjennom kanaler/rammer for å gi full hulromsbeskyttelse. I dørene benyttes «spyd» med 180 graders dyser for å kunne styre oljen dit vi vil ha den. Nemlig ut mot dørbladet innenfra og ned mot nedkant av døra. Vi sprøyter ikke på kollisjonsputesensorer, kollisjonsputer og elektriske vindusheiser. Det sprøytes så olje bak plast innerskjermer og i hjulkassene. Fjærfester/støtdemper tårn er viktige områder. Hele hjulhuset dekkes med olje.

Understell

Hele bilens underside og hjulhus behandles med lanolinoljer fra Lanopro før eventuelle deksler monteres på igjen.

Ferdig

Nå utføres eventuelt forhåndsavtalt tilleggsarbeid før bilen kjøres ut igjen.